Стилістка та fashion-консультантка Ека Капанадзе побувала на фешн-події, організованій школою модельєрів Istituto Marangoni. Пані Ека поділилася з нами своїм досвідом.

Ека Капанадзе спеціалізується на підготовці брендів до виходу на Рітейл у Великій Британії, а також на створенні візуального образу для клієнтів, які беруть участь у ключових міжнародних подіях — таких як Royal Ascot, British Fashion Awards, Film Festivals.

Днями я мала честь бути запрошеною як стилістка та fashion-консультантка на подію, організовану Istituto Marangoni в колаборації з Посольством Італії в Україні. Цей досвід став для мене надзвичайно важливим — не лише як спостерігачки, а як опонентки та дослідниці, котра вірить, що мода — це не про поверхневе. Це про зміст.

Побачене довело: сьогодні мода — це глибока дисципліна, здатна говорити про культуру, тіло, пам’ять, біль, чуттєвість, екзистенцію, а також наше майбутнє.

Серед гостей — легендарна fashion-журналістка С’юзі Менкіс (Suzy Menkes), редактори з Condé Nast, впливові стилісти, культурні діячі, дипломати, представники провідних медіа та fashion-інституцій. Атмосфера була винятково інтелектуальною та естетичною.

Нижче — п’ятеро дизайнерів, роботи яких викликали у мене щире захоплення та професійне зацікавлення. Всі вони — випускники Marangoni, які вже зараз формують нову естетику глобальної моди.

  1. Henry A. Crawford (Велика Британія)

Мода як мислення. На перетині науки, філософії та Blade Runner

Генрі Кроуфорд починав як фізик, працював у Національній фізичній лабораторії в Лідсі, однак згодом зрозумів: наука у її строгій формі не дає простору для внутрішнього діалогу. Мода для нього стала новою формою філософії.

Його проєкт — це поєднання постнаукової думки, метафізики та постмодерного кіно. Одяг — це спосіб запитати себе: хто я, з чого я зроблений, де моя межа?

Це дуже інтелектуальний дизайн, у якому ідея має таку ж вагу, як і форма. Це нагадування, що сучасний дизайнер — це не просто творець, а мислитель.

  1. Софія Ковальська (Україна)

Мавка і Мольфар: фольклор як жива мова сучасної жінки

Софія Ковальська — дизайнерка з України, яка живе в Лондоні й працює з тканинами як із мовою спадку. Її колекція “Mavka and Molfar” — це не реконструкція, а тонке переосмислення українського фольклору у форматі повсякденного одягу.

Мене захопила носибельність колекції, її практичність — речі легко вписуються в сучасний стиль. Структуровані сукні, об’ємні спідниці, ручне плетіння з бавовни — все це виглядає глибоко, продумано і дуже природно.

Софія показує, що українська культура — актуальна, сучасна, світова. А кольори — поєднання червоного, синього, жовтого — нагадують про енергію традиції, яка не старіє.

  1. Jinxuan Mao (Китай)

Дитячі спогади та психологія: одяг, що лікує

Колекція “Echoes of Innocence” — це м’яка, дуже особиста розповідь про те, як дорослі, перебуваючи у стресі, інтуїтивно повертаються до дитячих емоцій, фактур, відчуттів.

Jinxuan працює з текстилем як терапевт: органза, об’єм, повітря, гра світла — все говорить про вразливість, яку ми зазвичай приховуємо. Але саме вона створює силу.

Мене надзвичайно зворушила тактильність її виробів — вони не просто одяг, а простір для емоційного захисту.

  1. Charlene Osmond (Індонезія)

Соблазн як форма мистецтва: тюль, білизна, пам’ять

Charlene досліджує тему сексуальності, ніжності та спокуси через сучасну інтерпретацію класичних образів — від Мерилін Монро до естетики Фелліні. Її колекція “Defining Seduction” — це стильне поєднання прозорості, багатошаровості, ніжності й сили.

Особливо мене захопила її гра з білизною як модним інструментом — багатошарові комплекти, мереживо, тюль, які в руках дизайнерки стають не викликом, а витонченою сповіддю.

У цьому є все: театральність, інтелект, іронія та дуже глибока жіноча емоція.

  1. Gaye Sahutoğulları (Туреччина)

Меморіальна шкіра: латекс, трансформація та тіло як архів

Gaye створила одну з найсильніших концептуальних колекцій — “Identity”, присвячену темі тіла як носія пам’яті, як простору трансформації. Вона працює з латексом, створюючи органічні, тілесні силуети, які нагадують другу шкіру.

У її роботі мене вразив баланс: жорсткий матеріал проти м’якої лінії, біоморфні форми проти анатомічної точності, страх перед втратою проти надії на перетворення. Колекція вражає не лише технічно, а й філософськи — це глибоко тілесна поезія.

Побачене стало для мене черговим підтвердженням: мода — це не просто гардероб. Це спосіб осмислення себе, простору, культури, історії.