До запуску готується нова лінійка парфумованого бренду INRO, яка обіцяє закружляти нас своїми ароматами у справжньому балі квітів. Більше про роботу над Flowers Collection та своїми правилами аромаетикету поділилася спеціально в інтерв’ю для LIKEinUA засновниця бренду Ольга Саєнко.

До запуску готується нова лінійка INRO Flowers Collection. Що стало натхненням для неї?

Кожна колекція INRO має свою історію. Інколи ідеї продуктів народжуються у цікавих місцях під час подорожей або у відрядженнях. Це не дивно, адже подорожі пов’язані з різними емоціями, й у цьому вони схожі на аромати.

Тож, подорожуючи, ми приділяємо увагу ароматам, які нам подобаються, намагаємося запам’ятати їх, щоб використати їхні ноти у наших продуктах і передати настрій.

Працюючи над Flowers Collection, ми згадували наше відрядження у Францію. Прототипом для ароматів VENCANTO, GORGONZA та GRIANTE слугували квіткові рослини Грасського ботанічного саду при Музеї парфумерії, розташованого неподалік міста Мужен на півдні Франції. Гуляючи цим садом, ми віднайшли багато цікавих рослин, яких не зустрічали раніше. Вони мали чарівні й неповторні аромати. Але це не дивно, бо у цьому саді рослини підбираються не стільки за принципом краси, скільки за ароматом.

Ми запам’ятали та записали кілька рослин, ноти ароматів яких нам особливо сподобалися. Далі перед нами постала важлива технічна задача — відтворити ці аромати у парфумах. Робота тривала понад три місяці, й через це випуск лінійки дещо затягнувся. Але, нарешті, ми тішимось, що змогли досягти хороших результатів тестування й отримати саме ті аромати, на які сподівалися, адже для нас насамперед важлива якість.

До речі, пакування продукції також пов’язане з французькими квітковими мотивами — під час його розробки для нас було важливо передати атмосферу ботанічного саду і занурити майбутніх покупців у квіткову феєрію.

У бренду INRO широкий асортимент товарів. Чи є напрям, який Вам особливо цікавий?

Загалом, для нас всі аромати як діти, й виокремити якийсь один досить важко. Адже ми вкладаємо в кожен проєкт багато часу, знань, зусиль та любові. Але, звичайно ж, як і в будь-якій іншій роботі, є певні етапи, які подобаються найбільше. Наприклад, для мене найцікавіше — це розробка ароматів та пакування продукції. Бо завдяки їм задум матеріалізується. Для реалізації цих етапів потрібно багато зусиль і тестувань, щоб уникнути помилок, тож інколи ми змушені повертатися і переробляти або вносити суттєві зміни в концепцію проєкту. Але воно завжди того варте. Бо це так тішить, коли кінцевий результат збігається з поставленою метою.

Чи використовуєте у повсякденному житті свої знання про аромати?

Багато речей, пов’язаних з ароматами, сприймається підсвідомо. Наприклад, ти можеш бачити людину вперше, але досить чітко визначити риси її характеру, аналізуючи зовнішній вигляд, міміку та парфуми. Або, гуляючи торговельним центром, не обов’язково навіть дивитися на вивіски магазинів, адже майже всі вони використовують ароматизацію і їх дуже легко розпізнати за ароматом. Прикладом вдало підібраного аромату може бути магазин Massimo Dutti — вони обрали собі аромат із нотами пачулі, а пачулі — це запах грошей, шовку та багатства. Адже ще у давнину дорогі шовкові тканини перекладали листям пачулі під час транспортування морем, і за довгий час мандрів тканини настільки насичувалися ароматом листя, що коли вони прибували до Європи й виставлялися у крамницях заможних купців, аромат наповнював ці шикарні приміщення і відчувався ще з порогу. Тож так сформувалося сприйняття, що дорога шовкова тканина має обов’язково пахнути пачулі, й цей аромат став свого роду символом якості, розкоші та заможності.

Особисто Ви слідуєте трендам парфумерії?

Це одна з моїх найулюбленіших справ! За нагоди я можу годинами прогулюватись парфумерними крамницями, нюхати, розглядати та збирати блоттери. Коли трапляється щось особливо цікаве — купую. Не обов’язково, щоб аромат сподобався, це може бути просто цікава ідея продукту або пакування. Віднедавна взяла собі за звичку мати у сумці олівець, щоб зазначати назви парфумів на блоттерах, адже коли моя парфумерна прогулянка закінчується, я маю в руках багато ароматних папірців і можу їх переплутати (усміхається).

Як людина, яка розуміється на ароматах та парфумерному етикеті, розкажіть, які хороші парфумерні звички потрібно розвинути кожному?

Загалом є певні правила користування парфумами. Вони не зобов’язують нас до жорсткого виконання, але дуже добре, коли люди їх дотримуються, це, якщо хочете, певний рівень зрілості та поваги до інших.

Немає єдиних парфумів на всі випадки життя. Один аромат краще підходить для зустрічі з подружками, інший — для роботи, ще один — для вечірньої прогулянки чи побачення. Змінюйте аромати, як ви змінюєте одяг — так вони краще підкреслюватимуть вашу індивідуальність і не набридатимуть надто швидко.

Ароматам властива сезонність. Парфуми з легкими, свіжими чи квітковими нотами обирайте для теплої пори року. Восени, взимку чи на початку весни надайте перевагу ароматам з більш виразними та насиченими нотами, адже низькі температури зменшують наше сприйняття парфумів, і легкі аромати будуть зовсім невловними.

Не наносьте занадто багато парфумів. Навіть якщо вони вам дуже подобаються. Аромат подібний до музики: трохи не вистачило концентрації — й він уже ледь чутний, нанесли забагато — і він звучить надто нав’язливо, як голосно увімкнена мелодія.

Не обирайте парфуми поспіхом, спираючись на думку інших чи красиву рекламу. Прийдіть у магазин, нанесіть аромат на блоттер, потім — на руку, походіть із ним деякий час, звикніть до його присутності, й якщо він вам пасує і подобається — сміливо купуйте.

Який аромат варто використовувати, щоб:

привернути увагу присутніх?

Аромати цитрусових або кави.

налаштувати на довірливу бесіду?

Сфокусуватися допоможе аромат м’яти або троянди, а розслабитися — лаванди, шавлії та евкаліпту.

Аромат якого відомого витвору мистецтва вам хотілося б створити?

Наразі на завершальному етапі — наша колекція продукції з ароматами, на створення яких надихнули картини відомого французького художника Анрі Матісса. Ми використали в ній рослинні патерни й вигадали, які аромати могли б мати рослини, намальовані на цих патернах.

І, оскільки Анрі Матісс жив і творив на півдні Франції, ми припустили, що намальовані ним абстрактні рослини мали прототипи в реальному житті серед флори Провансу. Тож залучили до створення ароматів французьких парфумерів і орієнтувалися насамперед на квітучі рослини, які ростуть у тій місцевості, де колись мешкав відомий художник, і які могли б слугувати для нього джерелом натхнення.