Немає жодних правил щодо користування парфумами в офісі чи, навпаки, є суворий арома-дрес-код? Розповідає Ольга Саєнко, парфумер-технолог, власниця парфумерно-косметичного бренду INRO та компанії з виробництва ароматів AROMA LINE.

Так склалося, що за останні роки споживчі звички українців суттєво змінилися та стали менш консервативними. Люди хочуть жити сьогодні, робити спонтанні покупки, слухати музику, яка їм подобається, користуватися улюбленими парфумами вдома, на прогулянці й на роботі, одним словом, не відкладати життя на завтра. І це добре.

Але якщо з використанням парфумів у приватному житті все більш-менш зрозуміло, то стосовно офісу не все так однозначно. Загалом зараз немає жодних правил щодо користування парфумами в офісі. Трендом останніх років є розмиття кордонів: немає чітких правил чи це аромат для вечірки, чи для офісу; чи цей аромат краще використовувати зранку, чи ввечері; абсолютна більшість запусків нових парфумів не має гендерної орієнтації й однаково добре пасує як жінкам, так і чоловікам. Тож якщо людині подобається певний аромат, вона може без проблем користуватися ним і вдома, і в офісі.

Не важливо, який аромат, важливо — яке дозування. Єдиним, на мою думку, правилом для носіння парфумів в офісі є дозування, яке має бути набагато меншим, щоб не дозволяти аромату виходити за межі особистого простору. Адже надмірне використання парфумів може викликати невдоволення колег — занадто різкий аромат привертатиме увагу, заважатиме сконцентруватися і може стати сильним подразником упродовж робочого дня.

Аромат в офісі — як музика. Якщо вона допомагає сконцентруватися і робить вас більш продуктивними,
ніхто не заперечуватиме. Але якщо ви увімкнете її на повну потужність — якою б гарною вона не була, це заважатиме вашим колегам. Те саме з ароматом. Якщо ви користуєтеся ним помірно, все буде гаразд.

Чи можна робити зауваження колегам щодо парфумів? Гадаю, так. Якщо вам заважає аромат чи будь-що інше, це напряму впливає на продуктивність. А враховуючи реалії сучасних офісів, більшість з яких мають великі зони опенспейсів, занадто сильний і навязливий аромат може розосередити увагу співробітників і негативно вплинути на ефективність цілого відділу. Тож краще зробити людині зауваження, ніж мучити себе і колег.

Звичайно ж, смаки щодо ароматів та їхнього сприйняття у всіх різні, тому будь-які зауваження треба висловлювати спокійно й неупереджено, адже аромат — річ доволі особиста, і нетактовне висловлювання може образити. Проте якщо спілкуватися відкрито і толерантно, впевнена, вас зрозуміють. До речі, відкритість — це також один з останніх трендів.

Аромати впливають на наш настрій і підсвідомість. Раніше були певні правила щодо вибору офісних ароматів та їхнього нанесення, які в основному зводилися до того, що пахощі мали додавати впевненості у собі, підкреслювати певний статус і привертати увагу. Наразі такі рекомендації не діють, і від себе можу лише зауважити, що парфуми, безперечно, мають вплив на наш настрій та підсвідомість. І якщо ми вже згадали, що занадто сильний, різкий або навязливий аромат здатен дратувати та зменшувати ефективність людини на робочому місці, варто також зауважити, що є певні парфуми, які допомагають зосередитись та покращити увагу. Наприклад, аромати з нотками цитрусів (особливо лимона, лайма, грейпфрута, бергамота), мяти, розмарину чи кави. А пахощі з деревними нотками кедра, пало санто та сандала навіюють спокій і знімають стрес.